Ostatnia aktualizacja:
18 grudzie艅 2013

Opis SC59 CBR 1000RR 2014 C-ABS

SC59 CBR1000RR 2014 (opcja C-ABS)

wy艣wietlono: 5279 razy

Model updates: The CBR1000RR receives an uprated cylinder head and exhaust, plus revised PGM-DSFI settings boosting top-end power and mid-range torque.

Ponad 20 lat 鈥瀋a艂kowitej kontroli"
Honda CBR900RR Fireblade wywo艂a艂a w roku 1992 rewolucj臋 je艣li chodzi o stylistyk臋 i technologi臋 maszyn sportowych. Po艂膮czenie mocnego, litrowego silnika i lekkiego, kompaktowego podwozia zaowocowa艂o niezwyk艂膮 por臋czno艣ci膮 i zapieraj膮cymi dech w piersiach wra偶eniami z jazdy zar贸wno na drogach, jak i na torze.

Od ponad dwudziestu lat Fireblade cieszy si臋 nies艂abn膮c膮 popularno艣ci膮 w艣r贸d motocyklist贸w. Model ten ani razu nie wypad艂 z pierwszej tr贸jki najlepiej sprzedawanych motocykli klasy Super Sport w Europie. 艢wiadectwo potencja艂u tej maszyny daj膮 r贸wnie偶 zwyci臋stwa w mistrzostwach 艣wiata World Superbike i sukcesy na s艂ynnej wyspie Man.

W 2014 pojawia si臋 kolejna ods艂ona flagowego Super Sporta Hondy, po raz pierwszy w dw贸ch wersjach: standardowej oraz SP - dedykowanej do jazdy po torze.

Wi臋ksza moc i precyzyja
W odpowiedzi na potrzeby klient贸w, nowy Fireblade otrzyma艂 bardziej 鈥瀉gresywn膮" pozycj臋 za kierownic膮. W 4-cylindrowym silniku o pojemno艣ci 999 cm3 zmodyfikowano g艂owic臋 oraz zmieniono kana艂y dolotowe i wylotowe. W nowej komorze spalania, poprawiono przep艂yw gaz贸w co wp艂yn臋艂o na efektywno艣膰 ich spalania. Efektem jest moc maksymalna wy偶sza o 3 KM i wynosi ona teraz 181 KM przy 12250 obr/min. Zwi臋kszone zosta艂y te偶 warto艣ci momentu obrotowego w przedziale 4-6 tys. obr/min. Maksymalna jego warto艣膰 wynosi 114 Nm przy 10500 obr/min.

Priorytetem dla in偶ynier贸w Hondy by艂o pe艂ne wykorzystanie tak mocnego silnika, w szczeg贸lno艣ci przy cz臋艣ciowym otwarciu przepustnicy. Jako klucz pos艂u偶y艂 system podw贸jnych wtryskiwaczy PGM-DSFI - zapewniaj膮cy precyzyjne dawkowanie paliwa i 艂atwo dost臋pn膮 moc. Przy niskich obrotach reakcja na ruchy rolgazu zosta艂y wyj膮tkowo dopracowane.

Pochodz膮ce z MotoGP sprz臋g艂o antyhoppingowe zapewnia pe艂ne przeniesienie mocy, przy wsp贸艂pracy z niezwykle g艂adko pracuj膮c膮 skrzyni膮 bieg贸w i 艂atwo wyczuwaln膮 d藕wigni膮 sprz臋g艂a. Podczas ostrego hamowania, redukcja bieg贸w na wej艣ciu w zakr臋t przebiega ze zmniejszon膮 warto艣ci膮 momentu obrotowego przekazywanego z silnika na tylne ko艂o, co redukuje ryzyko utraty przyczepno艣ci i poprawia stabilno艣膰.

Zmniejszona z 38 do 35mm 艣rednica uk艂adu wydechowego zwi臋ksza warto艣膰 momentu obrotowego.

Unikalne zawieszenie
Za prac臋 przedniego zawieszenia odpowiedzialny jest teraz odwr贸cony widelec o 艣rednicy 43 mm znany jako 鈥濨ig Piston". Dzi臋ki tej rewolucyjnej konstrukcji - przygotowanej przez firm臋 Showa - opona lepiej utrzymuje kontakt z pod艂o偶em, motocykl prowadzi si臋 stabilnej, a je藕dziec ma pewniejsze wyczucie tego, co dzieje si臋 z przednim ko艂em, zw艂aszcza podczas ostrego hamowania. W tylnym wahaczu, charakterystyczny dla sportowych motocykli Hondy, system Unit Pro-Link wsp贸艂pracuje teraz z unikalnym dwururowym amortyzatorem Showa 鈥濨alance Free Rear Cushion". Zar贸wno przednie jak i tylne zawieszenie jest w pe艂ni regulowane.

Za odpowiedni膮 stabilizacj臋 kierownicy odpowiada elektroniczny amortyzator skr臋tu Hondy, HESD, monitoruj膮cy pr臋dko艣膰 i reguluj膮cy stopie艅 t艂umienia. Poprawia stabilno艣膰 przy du偶ych pr臋dko艣ciach minimalizuj膮c efekt nag艂ej zmiany k膮ta kierownicy, jednocze艣nie nie ingeruj膮c w swobodne prowadzenie przy ni偶szych pr臋dko艣ciach.

Z zaawansowanym zawieszeniem wsp贸艂pracuj膮 sztywne, 12-ramienne aluminiowe felgi o wymiarach 17 x 3,5 cala z przodu z opon膮 120/70-ZR17 oraz 17 x 6 cala i opon膮 190/50ZR17 z ty艂u.

Wydajny, elektronicznie kontrolowany uk艂ad Combined-ABS to wyposa偶enie opcjonalne. Elektroniczna kontrola systemu ma szereg zalet. Po pierwsze eliminuje efekt pulsacji d藕wigni znany z klasycznych uk艂ad贸w ABS. Pozwala tak偶e na natychmiastow膮 aktywacj臋 uk艂adu po wykryciu u艣lizgu ko艂a, minimalizuj膮c utrat臋 przyczepno艣ci i uniemo偶liwiaj膮c zablokowanie ko艂a. Oznacza tak偶e absolutn膮, precyzyjn膮 kontrol臋 szybko艣ci, z jak膮 aktywowane s膮 zaciski. Efektem jest niezwykle stabilne i neutralne zachowanie motocykla, daj膮ce kierowcy maksimum wyczucia i pewno艣ci siebie, nawet podczas ostrego hamowania.

Zintegrowany system (C-ABS) dostarcza odmienne charakterystyki si艂y hamowania przodu i ty艂u. Przy delikatnym wci艣ni臋ciu tylnego hamulca nie aktywuje przodu. Pozwala to kierowcy u偶y膰 tylko ty艂u, aby dokonywa膰 drobnych korekt pr臋dko艣ci, co jest szczeg贸lnie przydatne podczas sportowej jazdy na wej艣ciach w zakr臋ty.

Bogato wyposa偶ony ciek艂okrystaliczny wy艣wietlacz
CBR1000RR korzysta z wielofunkcyjnego wy艣wietlacza LCD, zdominowanego przez elektroniczny, segmentowy obrotomierz. Pod nim znajduj膮 si臋 kluczowe parametry: wy艣wietlacz biegu, temperatura cieczy ch艂odz膮cej, pr臋dko艣ciomierz, zegar/laptimer, wska藕nik poziomu paliwa/zasi臋gu/spalania oraz drogomierz i numeryczny obrotomierz. W dolnej cz臋艣ci znajduj膮 si臋 kontrolki 艣wiate艂 drogowych, mijania, biegu neutralnego i kierunkowskaz贸w.

Nowy, kompaktowy kluczyk, podobny kszta艂tem do samochodowego, zapewnia lepsze zabezpieczenie antykradzie偶owe i jest bardziej odporny na z艂amanie. Nowe jest tak偶e zamkni臋cie wlewu paliwa, kt贸re ma zmodyfikowany odpowietrznik dla lepszej wentylacji. Aby pom贸c w prze艂膮czaniu bieg贸w przy odpowiedniej pr臋dko艣ci obrotowej silnika, 5-stopniowy wska藕nik zmiany bieg贸w otrzyma艂 pod艣wietlenie LED z regulowan膮 jasno艣ci膮. Kolejne stopnie zostaj膮 pod艣wietlone gdy rosn膮 obroty, aby wreszcie zacz膮膰 mruga膰 przy okre艣lonym pu艂apie.

CBR1000RR mo偶na spersonalizowa膰 dzi臋ki szerokiej gamie akcesori贸w Hondy, kt贸re idealnie pasuj膮 do motocykla.

CBR1000RR 1992-2012
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2022 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrze偶one

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28