|
Silnik. Osiągi silnika CBR1000RR są tak wspaniałe dzięki wyjątkowemu przebiegowi momentu obrotowego w całym zakresie prędkości silnika. Przyspieszenie jest płynne i mocne, a dostarcza go niespotykanie lekki i zwarty konstrukcyjnie silnik.
Osiąganie pełnej mocy przy bardzo wysokich obrotach wymagało zastosowania cylindrów o dużej średnicy i krótkiego skoku tłoków, a także beztulejowego bloku cylindrów pokrytego nowatorską warstwą NiSiC ograniczającą tarcie oraz bardzo lekkich kutych tłoków, drążonych wałków rozrządu, zaworów, kutych korbowodów i wału korbowego. Celem dostarczenia maksymalnej radości ze sportowej jazdy, należało wygładzić przebieg momentu obrotowego i udoskonalić precyzję reakcji silnika na najmniejszy ruch rolgazu. Powiększono koło zamachowe, podwyższono też stosownie sztywność wału korbowego. W rezultacie zwiększono moment bezwładności wału korbowego z kołem zamachowym o 6,87%, co optymalizuje charakterystykę silnika w warunkach wyścigowych, poprawiając reakcję na zmiany kąta otwarcia przepustnicy i podwyższając wyścigowe możliwości motocykla. Osiągnięto ten wynik bez zwiększania masy całkowitej, dzięki zmniejszeniu masy innych elementów, jak śruby uszczelnienia głowic wykonane z aluminium, zastosowanie cienkościennych kołnierzy w układzie wydechowym i użyciu mniejszego silnika wentylatora.
Moc maksymalna, moment obrotowy, wyrafinowanie - serce Fireblade oferuje mnóstwo wszystkiego. Podwójny sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa PGM DSFI jest jednym z najlepszych w swojej klasie i zapewnia najlepsze osiągi. Cała konstrukcja jest zoptymalizowana pod kątem niskiej masy.
Aby zoptymalizować reakcje na gaz, a zwłaszcza przy jeĽdzie sportowej na torze, inżynierowie Hondy zwrócili na to szczególną uwagę. Alternator został wyposażony w więcej mocy i odpowiednio dostosowany do szybkości wału korbowego. Mniejsza masa wału korbowego to lepszy wyniki bezwładności alternatora o 6,87%. Tym sposobem została poprawiona reakcja na gaz, zostało to osiągnięte bez zwiększania ciężaru całkowitego. ¦ruby aluminiowe głowicy cylindra, cienkie ścianki części wydechu i mniejsza waga silnika wentylatora powoduje że motocykl ma taką samą wagę co przed rokiem.
"Honda Assist Slipper Clutch" sprzęgło antyhopingowe ma pomagać przy szybkim redukowaniu biegów by koło nie odrywało się od podłoża i blokowało. Inna zaleta: niskie zużycie samego sprzęgła.
Norma EURO-3 emisji spalin uzyskana przez sprawdzony katalizator HECS3 z sondą lambda. System monitoruje i kontroluje mieszankę paliwa, tak aby była zawsze optymalna wydajność spalania i emisji spalin przy wszystkich prędkościach.