CRASHPADY SC28

Opis/montaż Crashpady SC33 900RR 1996-1999 (fabiq)

wyświetlono: 12660 razy



Wywaliłem małego szlifka jakiś czas temu i zeszlifowałem śliczne naklejki na mojej laleczce , dlatego pomyślałem ze fajnie byłoby mieć wtedy crashpady a już na pewno bez nich moja pokrywa alternatora drugiej takiej pięknie wykonanej gumy zakończonej szlifowaniem asfaltu nie wytrzyma. Zmuszony bezlitosnymi doświadczeniami postanowiłem zamontować Crashpady. Koszt gotowego zestawu do montażu firmy BikeIT to jakieś 300 pln



dość drogo i nie na moja kieszeń w tym momencie, dlatego trzeba było cos przykombinowac.

Na szczęście mamy w ekipie takiego mądrego inżyniera Buzke dla którego rzeĽbienie w różnego rodzaju materiale to istna zajawka. Po podejrzeniu kilku takich odbojników Adaś wykonał rysunek techniczny i zlecił robotę swoim czarnuchom - w końcu raczek nie ma co sobie brudzić.

Po kilku dniach otrzymaliśmy całkiem fajny produkt rzemieślniczy wykonany w teflonie.

Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY

Aby zamontować odbojniki w jednym z najmocniejszych miejsc na motocyklu CBR 900 RR musimy wykroić otwór w bocznych owiewkach.

Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY
Najpierw musimy zrobić malutka dziurkę na owiewce w miejscu gdzie ma znaleĽć się nasz crashpad, należy dobrze to "wycyrklować" , ja do tego celu użyłem nagrzanego gwoĽdzia, w ten sposób możemy jeszcze przenieść nasza dziurkę, dziurka musi przechodzić idealnie przez plastyk i trafić w prostej lini w środek śruby mocującej.

Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY

Po tym zabiegu mamy zaznaczone miejsce w którym musimy wyciąć większy otwór w owiewce przez który będzie przechodził odbojnik. Demontujemy owiewkę z motocykla i robimy w niej większy otwór. Do wycięcia otworu użyłem piły kołowej do wycinania otworów w drewnie. Wiercimy od wewnętrznej strony na średnich obrotach wiertarki aby plastyk nie topił się - nie zniszczymy w ten sposób lakieru na zewnątrz. Po wycięciu krawędz należy delikatnie oszlifować - do tego używamy "baczka" do robienia rynienek w drewnie.

Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY

Teraz montujemy owiewkę z gotowym otworem na motocykl i modlimy się aby nasze pomiary były prawidłowe.

Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY Honda Fireblade CBR 900RR SC33 CRASHPADY

I montujemy nasze Crashpady, oczywiście nasze crashpady wymagają dłuższej śruby mocującej, śruba musi mieć odpowiedni wymiar i drobny gwint - można kupić taka w dobrym sklepie "metalowym"

CRASHPADY po zamontowaniu CRASHPADY po zamontowaniu CRASHPADY po zamontowaniu CRASHPADY po zamontowaniu

I gotowe

Opis i zdjęcia - fabiq
STRONY: 1
Copyright (c) 2007-2022 by Tytus, Serwis FireBlade.pl , All rights reserved - Wszelkie prawa zastrzeżone

HONDA FIREBLADE | CBR 1000RR | CBR 954RR | CBR 929RR | CBR 900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28