Po przejechaniu ponad 15 tys km na filtrze K&N postanowiłem sprawdzić jak wygląda i ewentualnie wyczyścić. Jak przypuszczałem filtr był cały zasyfiony, więc pora przystąpić do czyszczenia i nasączania...
Firma K&N do swoich produktów przygotowała specjalne preparaty do czyszczenia, Ja zaopatrzyłem się w zestaw o symbolu (KN 995050 - ZESTAW K&N do czyszczenia filtrów) W skład wchodzi szampon do mycia i olejek do nasączania filtrów (czerwony).
Poniżej przedstawiam opis jak powinno się prawidłowo przeprowadzać tą na pozór nieskomplikowaną operację (
Honda Fireblade 1000RR 2007) :)
Pod tym
linkiem możecie przeczytać jak się dostać i wyciągnąć filtr, więc tu opisze następne kroki.
1. Po wyciągnięciu filtrów wyglądały dość nieciekawie jak i sama komora powietrza.
2. W pierwszej kolejności używamy szamponu do mycia w spreju, psikamy wewnętrzną część jak i z zewnątrz, gdy będą większe kawałki brudu możemy je najpierw wyjąć delikatnie
(nie używamy ostrych rzeczy, nie dłubiemy w środku! to może uszkodzić filtr!). Gdy cały filtr będzie nasączony szamponem odkładamy go na ok.
10min by brud się rozpuścił.
3. Po ok. 10min przystępujemy do mycia,
pamiętajmy że płuczemy letnią wodą pod średnim ciśnieniem od wewnątrz (czysta strona filtra - od strony gazników) do zewnątrz (brudna strona - w tym przypadku środek). Po dokładnym wypłukaniu całego brudu (w przypadku mocnego zabrudzenia ponownie popsikać szamponem) odkładamy filtr by wysechł w pokojowej temperaturze. Zabrania się suszenia suszarką, sprężonym powietrzem...itd. co może spowodować uszkodzenie bawełny wewnątrz filtra
4. Po wyschnięciu, korzystamy z czerwonego olejku dostarczonego w zestawie. Nasączamy dokładnie wewnętrzna jak i zewnętrzną stronę by cała bawełna była koloru czerwonego. Odkładamy na 20 min...
5. ... po ok. 20 minutach cieszymy się z dobrze wykonanej roboty i czym prędzej dzielimy się czyściutkimi filtrami z "frankiem" :]