By być bardziej widocznym na drodze postanowiłem zamontować żarniki xenonowe HID. Są to xenony 35W (czyli mniej od zwykłej h7 - 55W) o temperaturze światła 6000K czyli bardzo bliskie naturalnemu światłu. Dzięki takiemu zestawowi zwiększa się bezpieczeństwo na drodze, ponieważ żarówki ksenonowe zapewniają nam więcej światła, a więc lepszą widoczność. Dlatego z daleka widać samochody jadące na takim oświetleniu. Jak wiemy motocykle poruszają się szybko i kierowcy często nie widzą ich! Postanowiłem to zmienić :) W zestawie otrzymałem:
- 2x przetwornice wysokiego napięcia (23000 V),
- 2x żarniki Xenon H7 Pełen komplet niezbędnego okablowania,
- Zestaw montażowy (śruby, uchwyty, opaski),
- Instrukcję montażu + gwarancje
Po krótce napisze co dają takie światła:
- Żarówki Xenon świecą 10 razy dłużej / 3000-3500 godzin /
- Żarówki Xenon pobierają maksymalnie 75 watów / każda po 35 watów /,
- Żarówki Xenon pobierają do dwóch razy mniej prądu,
- Żarówki Xenon nie nagrzewają reflektora, a tym samym nie wypalają lustra
tak szybko jak zwykłe żarówki,
Efekt prac możecie zobaczyć poniżej...
1. Żarówki oryginalne 2x H7 55W:
2. Żarówki xenox HID 2x H7 35W:
3. Porównanie (najlepiej widać różnice) jedna żarówka oryginalna (blue vision) jedna ksenon:
4. Widok na snop światła i z daleka:
5. Sam montaż wygląda następująco :
By żarówka ksenonowa przylegał dobrze do reflektora musimy zastosować pewien trick. Ponieważ na oryginalne żarówki H7 jest nałożony adapter który poszerza samą podstawkę o ok. 5mm nadlałem brakujące milimetry klejem na ciepło i teraz idealnie wszystko przylega
6. Pod owiewkę musimy wpakować znacznych rozmiarów przetwornicę (dwie dla dwóch żarówek) :
Na zdjęciach może tego tak nie widać ale efekt jest zdumiewający (
zaznaczam że miałem oryginalne żarówki Blue Vision h7 czyli te niebieskie!!!), swiatło jakie wychodzi z reflektorów jest białe i bardzo mocne! W nocy widać prawie jak w dzień ;) Ale najważniejsza różnica na drodze, z daleka jadąc samochody grzecznie zmieniają pas ruchu na prawy bez "mrugania" Czyli jestem bardzo widoczny. Nie można zapomnieć o regulacji samych szkieł ja dałem trochę niżej by nie oślepiać aut jadących z na przeciwka.
TYTUS