Rozmiar uszczelniaczy 43x54x11
Olej 10W - 512ml/lagÄ™
1. Podeprzeć motocykl w taki sposób by unieść przednie koło.
2. Odkręcić zaciski hamulcowe i podwiesić tak by nie wisiały na przewodach.
3. Zdjąć przednie koło. Odkręcić dwie śruby zabezpieczające ośkę z lewej strony i odkręcić śrubę, adekwatnie z prawą stroną.
4. Spuścić olej. Wykręcić śrubę spustowa (zdjęcie Nr 1)
5. Odkręcić śrubę znajdującą się na spodzie lagi. Klucz imbusowy typu gwiazdka. Osobiście udało mi się odkręcić ją za pomocą zwykłej grzechotki. ¦ruba ta łączy lagę ze sprężyną. Po jej odkręceniu można odkręcić śrubę 32mm na górnej półce i wyjąć sprężynę, co ułatwi wyszarpanie lagi od spodu, choć i bez tego da radę jeśli motocykl uniesiony jest wystarczająco wysoko.
6. Zdjąć gumowe kapturki ochronne oraz druciany pierścień zabezpieczający uszczelniacz przed wysunięciem. Można użyć małego śrubokręta ,
ważne by nie porysować lagi! (zdjęcie Nr 2)
7. Wyjąć lagę, zdecydowanym szarpnięciem w góra- dół.
8. Zdjąć tulejkę lagi(pierścień), tulejka prowadząca, podkładkę i stary uszczelniacz. Założyć nowy uszczelniacz(odpowiednią stroną) oraz wszystkie elementy w prawidłowej kolejności(zdjęcie Nr 3)
9. Wsadziś lagę i wbić uszczelniacz na tyle głęboko, by zobaczyć rowek pierścienia zabezpieczającego. Można użyć do tego drewnianego kołeczka o średnicy ok. 5mm bądĽ kawałka plastikowej rurki o średnicy 50mm przeciętej na pół. (zdjęcie Nr 4)
10. Założyć pierścień zabezpieczający, kapturek ochronny oraz wkręcić śruby.
11. Wlać olej. W tym celu należy odkręcić śrubę 32mm na górnej półce i pchnąć lagę do góry, tak by śruba się uniosła do góry.
12. Skręcić wszystko jak należy, włożyć koło, zaciski i śmigać bo sezon krótki.
Opis i zdjęcia - Yogi